Henna mönster

As salam alaykom/Hejsan



Ibland vill flicka A göra hennamönster och jag försöker vara lite kreativ. Dock inte så enkelt alla gånger. Denna gång blev jag faktiskt riktigt nöjd al hamdolillah. Jag fyller henna smeten i en spruta och sprutar ut mönster efter bilder i en bok eller från bilder på nätet.
Sedan är det bara för flicka A att sitta still tills hennan torkar och ramlar av. Istället för att tvätta bort hennan så skrapar man bara lite och så ska man smörja händerna/armarna med citronsaft så ska mönstret bli mörkare.

As salam alaykom
UmmMohamed

Kommentarer
Postat av: Jenny

Spännande blogg! Som montessorilärare är det kul att se att du använder montessorinspirerat material hemma. Kommer du från Sverige från början?

2012-02-03 @ 22:15:17
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: umms

Assalamu alaikum vänner! Har inte kikat in här på mycket länge subhanallah, kul att ni gör fin henna, vi har också gjort när vi var i Essaouira för någon vecka sedan, kolla på bloggen, jag ska lägga in bilder. kram på er!

2012-02-15 @ 23:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0