Eid al Adha 2011

As salam alaykom/Hejsan

Eid al Adha kretsar mycket kring slakten av fåret. Vi slaktade detta år också men jag tittade inte på utan tittade på fatafeat - en tv kanal med bara matlagning- istället.

För mig är Eid tårta och kakor iallafall.

Det blev en pinochiotårta dena gång också.

Det blev två sorters rultårta (en med jordgubbsylt och en drömrulltårta), tårtan, syltkakorna och halvmånarna med strössel som barnen bakade.

Vi började dagen med att be, sedan gick vi till farfar och där slaktade de två får (ett var vårt och det andra farfarsfamilj). De åt melfouf på taket , lever inlindat i fett som man grillar på spett. Sedan åkte vi hem och hemma tog vi det lungt barnen gick ut och lekte med alla barnen här. På kvällen lekte vi skattjakt. denna gång hade jag frågesport med hajjfrågor. För alla rätt svar fick de en lapp med en bokstav som de tillsammans skulle bilda ett ord av för att hitta godispåsarna.

as salam alaykom/Hejdå
UmmMohamed

Kommentarer
Postat av: F.D. Amatullah_08

Wa 'alaykis salaam.



Ushraaki laa ba's?



Åå vilken mysig 'eid ni verkar ha haft maa shaa Allaah, biz zaaf roligt! Du är så duktig på att göra denna dag speciell, Allaahumma baarik.



Keep up the good work. Må Allaah bevara dig. Kram kram wassalaam

2011-11-21 @ 18:49:27
Postat av: essie

Fin blogg du har mashAllah :) Alltid kul att kolla på bilder :D

2011-11-25 @ 14:21:32
URL: http://salamalaykom.blogg.se/
Postat av: Khaduja

Masha Allah fina kakor och jättegulliga eid-kort barnen gjort. Jag var kvar i Sverige och ledsen att jag inte fick fira eid i maghreb den här gången, inshallah nästa år :)

2011-12-07 @ 12:24:03
URL: http://www.konvertitakuten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0